Menu
EUR

Voordelen rope skipping

Het is leuk om te doen, maar wat zijn de voordelen van rope skipping eigenlijk? De belangrijkste reden waarom een springtouw altijd een van de meest populaire trainingsapparatuur is, is omdat springen gewoon een uitstekende beenoefening is en een manier om de conditie en reflexen te verbeteren. Dit is wat springtouwen tot een must-have maakt voor liefhebbers van crossfit, vechtsporten en fitness. een springtouw kopen is dus helemaal niet zo gek! Rope skipping is al tijden lang de beste manier om je coördinatie en snelheid te verbeteren.

Springtouwen is ook een geweldige opwarm methode en een geweldige manier om onnodige calorieën te verbranden. Een groot voordeel van rope skipping is zeker het compacte formaat en het lichte, ongecompliceerde ontwerp van een springtouw zodat je het overal mee naartoe kunt nemen – naar het park, op vakantie of op reis. Hij zal zeker niet ongebruikt blijven liggen!

De voordelen van rope skipping op een rij

 

Hoeveel calorieën verbrand je met touwtjespringen?

Met touwtjespringen kan je veel calorieën verbranden. Bereken hier  met de volgende formule hoeveel calorieën jij kunt verbranden met 10 minuten touwtjespringen.

0,15 kilocalorieën x aantal minuten trainingsduur x aantal kilo’s lichaamsgewicht

Voor een vrouw van 70 kilo die tien minuten traint komt dat neer op: 0,15 x 10 x 70 = 105 kilocalorieën.

 
 
 

Welke spieren train je met touwtjespringen?

Met touwtjespringen train je je kracht-uithoudingsvermogen. Met de work-out moet je veel herhalingen kunnen vasthouden. Door de spanning die continu op je spieren staat train je je spier uithoudingsvermogen en je conditie. Rope skipping is goed voor de volgende spiergroepen;

 
 

Touwtjespringen is goed voor de hersenen

Het is wetenschappelijk bewezen!  volgens het Jump Rope Institute helpt touwtjespringen je de ontwikkeling van de linker- en rechterhersenhelft te bevorderen, wat het ruimtelijk bewustzijn en de leesvaardigheid verbetert, evenals het geheugen stimuleert en je mentaal alert maakt.

  • Springen op de bal van je voeten tijdens rope skipping vereist dat je lichaam en geest veel neuraal-musculaire aanpassingen maken aan onevenwichtigheden die het gevolg zijn van constant springen.
  • Hierdoor worden tijdens het oefenen dynamisch evenwicht, coördinatie, reflexen, botdichtheid en spier uithoudingsvermogen verbeterd.
  • Touwtjespringen verhoogt je intelligentie omdat je hersenen altijd actief betrokken zijn. Het bewaakt je ritme en je volledige lichaam coördinatie, hierdoor zal je na verloop van tijd steeds beter en sneller kunnen sprintouwen!

Goed tegen hart en vaatziekten

Touwtjespringen veroorzaakt een verhoging van de hartslag en ademhaling, dit is vergelijkbaar met wanneer je gaat hardlopen. Als je elke dag tien minuten zou springen, zou je cardiovasculaire gezondheid er op voorruit gaan en je bloeddruk en de hartslag in rust verlagen, rope skipping zal het hele cardiovasculaire systeem verbeteren wat inhoudt dat uw lichaam efficiënter zuurstof op gaat nemen en gebruiken. 

Bewezen effectief

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat cardiovasculaire gezondheid een verband heeft met de algehele gezondheid van personen en een langere levensduur bevordert. Een goed vasculair systeem vermindert ontstekingen in het lichaam en de kans op het ontwikkelen van diabetes en vele andere chronische ziekten. Rope skipping is dus een onwijs goede manier om gezond te blijven.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €30,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »